Prima pagină » Utilizarea tehnologiilor aplicațiilor pentru a stimula implicarea pacienților

Utilizarea tehnologiilor aplicațiilor pentru a stimula implicarea pacienților

by admin

Originally published in Compendium, an AEGIS Publications Property. All rights reserved.

Leveraging App Technologies to Boost Patient Engagement by Chuck Le, DDS. Originally published in Compendium of Continuing Education in Dentistry 43(3) March 2022. © 2022 AEGIS Publications, LLC. All rights reserved. Reprinted with permission of the publishers.


Despre autor:

Chuck Le, DDS

Founder, 7 Day Dental, Anaheim, California


Articol publicat în Actualități Stomatologice nr. 99/septembrie 2023
Traducere și redactare: Lector. Univ. Blanka Petcu


Deși sunt mai preocupați ca niciodată de sănătatea și bunăstarea lor generală ca urmare a pandemiei globale, mulți oameni au evitat pe cât posibil să meargă la centrele medicale. În schimb, pacienții se bazează din ce în ce mai mult pe tehnologie pentru a-și monitoriza sănătatea la domiciliu.

În prezent șaizeci la sută dintre oameni preferă să folosească tehnologia pentru a intra în contact cu medicii și pentru a-și gestiona propria îngrijire.1 Acest aspect este evident în dimensiunea pieței de soluții pentru implicarea pacienților din Statele Unite, care se anticipează să crească la o rată de dezvoltare anuală compusă de 16,6% din 2021 până în 2028.2

Valoarea inerentă pe care aplicațiile de asistență medicală dentară o aduc pacienților reprezintă unul dintre cele mai convingătoare motive pentru care practicienii merită să investească în tehnologia aplicațiilor de asistență medicală. Actualmente pacienții pot accesa specialiștii din domeniul sănătății prin telemedicină, ceea ce le economisește bani și timp de călătorie. Ei își pot vizualiza pe dispozitivele mobile dosarele importante de sănătate și chiar pot aranja și participa la întâlniri online cu clinica lor dentară din confortul casei.

Acest acces online la specialiștii din domeniul sănătății s-a dovedit a fi incredibil de benefic pentru pacienții din întreaga lume, mai ales în ultimii 2 ani, când distanțarea socială a îngreunat accesul pacienților aflați la distanță la îngrijirea medicală de care au nevoie în timp util. Pe măsură ce crește piața soluțiilor software de asistență medicală, tot mai mulți profesioniști din domeniul sănătății caută soluții care ar putea îmbunătăți implicarea pacienților.


SOLUȚII DE COMUNICARE CU PACIENȚII

Platformele specializate de implicare a pacienților oferă companiilor de asistență medicală soluții de comunicare aliniate clinic. O astfel de platformă centralizează toate comunicările pacientului într-o singură locație, făcându-le mai ușor de organizat, distribuit și urmărit. Platformele pot prezenta un flux de lucru integrat care include totul, de la producția de conținut până la dezvoltarea de aplicații, managementul utilizatorilor, măsurarea angajamentului și distribuția segmentată a conținutului, precum și interacțiunea ușoară cu sistemele actuale. Organizațiile din domeniul sănătății pot folosi platforma pentru a produce și livra pe platforme conținut omnicanal, inclusiv aplicații multiplatforme, web, sisteme de divertisment pentru pacienți, semnalizare digitală și tipărire.

Astfel, cabinetele stomatologice ar trebui să fie familiarizate cu software-ul de implicare a pacienților, inclusiv cu unele dintre tehnologiile în curs de dezvoltare care pot face ca soluțiile unui cabinet să iasă în evidență. Anumite aplicații pot oferi profesiei dentare următoarele beneficii3:

Acces mai ușor la date și servicii. Cabinetele stomatologice care își creează propriile aplicații pot oferi pacienților o metodă simplă și la îndemână pentru a accesa o varietate de servicii și informații. De exemplu, pacienții pot aranja întâlniri, să obțină instrucțiuni cu privire la îngrijirea post-tratament, să plătească facturile dentare și să verifice profesioniștii disponibili într-o anumită locație, toate acestea utilizând aplicația de pe smartphone-ul sau tableta lor.

La rândul lor, clinicile dentare pot folosi aplicații mobile pentru a stabili înregistrări electronice, un avantaj atât pentru pacienți, cât și pentru practicieni. Pacienții pot verifica informații despre programările lor viitoare și pot solicita modificări, pot vizualiza evoluția tratamentului lor, pot introduce informații vitale (cum ar fi declararea alergiilor) și pot urmări diagnosticul lor într-un singur loc.

De asemenea, profesioniștii pot vizualiza istoricul medical al pacientului, inclusiv diagnosticele anterioare, urmărirea tratamentelor recomandate de alți profesioniști, recenzia informațiilor privind sănătatea și chiar gestionarea programărilor zilnice pentru o mai mare eficiență.

Această abordare îmbunătățește accesibilitatea pentru toți cei implicați prin plasarea informațiilor esențiale la îndemâna atât a practicienilor, cât și a pacienților. Ca rezultat, cabinetul poate deveni mai organizat, își poate îmbunătăți gestionarea timpului și poate face mai convenabile sarcinile administrative.

Distribuția convenabilă a materialelor educaționale dentare. Aplicațiile mobile pentru stomatologie pot avea o influență puternică în educația pacienților. Ele pot fi utilizate pentru a-i învăța pe pacienți despre practicile zilnice de îngrijire orală, pentru a ilustra boli și tratamente și pentru a ajuta pacienții să ia decizii informate atunci când sunt disponibile mai multe soluții pentru o problemă dentară specifică.

Conținutul de instruire oferit de materialul educațional al aplicației mobile va fi determinat în mare măsură de scopul clinicii dentare, bugetul de dezvoltare a aplicației și echipa de dezvoltare a aplicației mobile în sine. Aplicația mobilă dentară ar trebui să încorporeze aspecte vizuale și interactive. Astfel, o aplicație dentară pentru smartphone ar putea include redări 3D ale unui set de dinți afectați de diverse tulburări. Prin atingerea punctelor cheie de declanșare, profesionistul sau pacientul poate mări și micșora, poate roti imaginea pentru o vedere mai bună și poate obține mai multe informații suplimentare.

Aceste caracteristici pot ajuta pacienții să înțeleagă mai bine afecțiunile și procedurile dentare, permițându-le să ia decizii mai informate cu privire la propria sănătate dentară.

Dezvăluirea de noi oportunități. În cele din urmă, dezvoltarea unei aplicații personalizate de asistență medicală poate dezvălui perspective de creștere care altfel ar trece neobservate. Fiind un instrument excelent pentru comunicarea dintre cabinetele de asistență medicală și pacienții lor, aplicația mobilă ar putea fi folosită pentru a reaminti clienților de controalele constante sau pentru a discuta eventualele aspecte financiare.

În plus, o aplicație personalizată de asistență medicală poate include o opțiune de chat video,4 permițând pacienților să comunice cu un profesionist fără a fi nevoiți să-și părăsească domiciliul. Acest lucru ar putea fi utilizat pentru a oferi un diagnostic precoce și recomandări cu privire, de exemplu, la cum să își amelioreze disconfortul sau să se pregătească pentru tratamentul următor. De asemenea, ar putea ajuta la reducerea autodiagnosticelor, care sunt frecvente în stomatologie și conduc frecvent la complicații.

În cele din urmă, aplicațiile pot fi o abordare excelentă pentru a obține feedback despre practica clinicii, profesioniștii și atenția generală. Deschiderea unei astfel de conducte permite specialiștilor să comunice direct cu pacienți foarte implicați, care pot sugera îmbunătățiri și pot evidenția unele defecte, care altfel ar putea fi omise.


IMPLICAREA PACIENȚILOR PRIN TEHNOLOGII INOVATOARE

O aplicație de implicare a pacientului – și avantajele pe care le poate oferi – pot fi vitale pentru un cabinet stomatologic. Cu toate acestea, există și mai multe tehnologii emergente care au potențialul de a spori implicarea pacientului. Acestea includ internetul obiectelor fizice (internet of things, IoT), inteligența artificială (artificial intelligence, AI) și blockchain.

Internetul obiectelor fizice. Internetul obiectelor medicale este o colecție de soluții digitale pentru gestionarea pacienților, a personalului și a activelor. În ceea ce privește îmbunătățirea implicării pacienților, una dintre cele mai comune aplicații ale IoT este monitorizarea la distanță a pacientului.

Dispozitivele conectate înregistrează informații medicale și le transferă către servere cloud conforme cu HIPAA, unde clinicienii pot accesa în siguranță datele.5 Sistemele IoT pot, de exemplu, să colecteze informații despre sănătatea orală și să le trimită medicilor pentru diagnosticarea precoce a potențialelor probleme de sănătate. Pacienții pot deveni mult mai implicați în asistența medicală ca urmare a utilizării dispozitivelor conectate, cum ar fi dispozitivele portabile, în timp ce medicii pot obține informații despre comportamentul pacientului care nu erau disponibile anterior.

Inteligenţa artificială. AI are o gamă largă de aplicații în întreaga industrie a sănătății dentare. Cu toate acestea, în contextul interacțiunii cu pacientul, o pereche de aplicații AI este deosebit de importantă. Prima este predicția probabilității de îmbolnăvire. Principalul punct forte al AI constă în capacitatea sa de a procesa cantități masive de date la o rată pe care niciun om nu o poate egala. Drept urmare, poate evalua rapid datele pacienților și poate identifica persoanele care sunt expuse riscului de a contracta o anumită problemă. Când AI informează medicii, ei pot, la rândul lor, să invite pacientul la un control, să înceapă terapia medicamentuoasă sau să propună măsuri preventive pe care pacienții le pot adopta.

Comunicarea cu pacienții este mai ușoară. Având în vedere dorința pacienților de a beneficia de un acces facil la informații medicale și doresc să aibă un rol mai activ în sănătatea lor, este normal ca ei să anticipeze un răspuns prompt ori de câte ori își contactează medicul. Aceste așteptări ale pacienților pot fi îndeplinite folosind chatbot-uri bazate pe inteligență artificială. Astfel de instrumente inteligente pot analiza solicitările pacienților, pot răspunde la întrebări simple și pot conecta utilizatorii fie cu resurse de informații, fie cu un operator uman, permițând furnizorilor să simplifice comunicarea cu pacientul.

A doua aplicație importantă AI este crearea de experiențe unice pentru pacient. Practicienii din domeniul sănătății au acces la informații medicale valoroase care prezintă modele în comportamentul pacientului. AI poate ajuta la procesarea acestor date și la extragerea de informații utile pe care personalul medical le poate utiliza pentru a oferi un nivel de tratament mai adaptat. Furnizorii de asistență medicală care utilizează software de implicare a pacienților bazat pe inteligență artificială se pot deosebi de concurență, prezicând cerințele și oferind servicii exclusive.

Blockchain. Aplicarea tehnologiei blockchain în asistența medicală pentru a promova implicarea pacienților poate fi mai puțin clară; totuși, începe să aibă sens atunci când ținem cont de faptul că scopul este de a permite oamenilor să devină mai implicați și să controleze datele lor medicale. Fără blockchain, pacienții au un control restricționat asupra datelor lor de sănătate, ceea ce face mai dificilă colaborarea diferiților furnizori și poate ridica probleme de securitate asociate cu schimbul de date.

Profesioniștii din domeniul sănătății pot crește substanțial încrederea pacienților prin adoptarea rețelelor blockchain care utilizează standarde de interoperabilitate, criptografie și contracte inteligente. Acest lucru permite pacienților să vadă ce se întâmplă cu datele lor și să aibă mai multă încredere în securitatea datelor lor.


CONCLUZII

Dezvoltarea de aplicații pentru implicarea pacientului devine din ce în ce mai populară în domeniul medical. Mai mult, apariția tehnologiei inovatoare a deschis calea soluțiilor IT pentru a crește eficiența și a oferi puncte de contact suplimentare pentru clienți.

În cele din urmă, este la latitudinea fiecărui centru de asistență medicală dentară să decidă dacă urmează sau nu tendința aplicațiilor mobile. Dezvoltarea mobilă poate oferi un potențial uriaș de transformare. Mai multe date, accesibilitatea, serviciile și conținutul de învățare util pentru pacienți și noile oportunități de creștere a cabinetului sunt toate avantaje care ar trebui să fie foarte căutate.


Referințe bibliografice:

1. How COVID-19 has permanently changed patient behavior. Accenture website. July 10, 2020. https://www.accenture.com/gr-en/insights/life-sciences/coronavirus-patient-behavior-research. Accessed January 13, 2022.

2. U.S. Patient Engagement Solutions Market Size, Share & Trends Analysis Report By Delivery Type (Web-based, Cloud-based, On-premise), By Component, By End Use, By Application, By Therapeutic Area, And Segment Forecasts, 2021 – 2028. San Francisco, CA: Grand View Research; June 2021.

3. Krieger M. Leveraging today’s technology: a smart and rewarding way to boost profits. Compend Contin Educ Dent. 2019;40(9):568.

4. Kamani V. Critical features to include when developing a healthcare app. Arkenea website. https://arkenea.com/blog/healthcare-app-features/. Accessed January 13, 2022.

5. HIPAA Compliant Hosting. Atlantic.net website. https://www.atlantic.net/hipaa-compliant-hosting/. Accessed January 13, 2022.

 

Articole Similare