Prima pagină » Început de drum antreprenorial pentru tânărul medic stomatolog. Programul cursurilor toamnă 2023.

Început de drum antreprenorial pentru tânărul medic stomatolog. Programul cursurilor toamnă 2023.

by admin

Etapele dezvoltării și puterea alegerilor inteligente


În literatura specializată de business, diverși autori au dezvoltat și explicat variate tehnici pentru obținerea succesului în afaceri. Eric Ries povestește în The Lean Startup cum să folosim inovația pentru a crea produsele pe care le vor clienții. In Think Again, Adam Grant subliniază importanța ieșirii din zona de confort și a dezvoltării gândirii critice. Start With Why este cartea în care Simon Sinek argumentează faptul că afacerile de succes au în spate lideri care și-au definit cu claritate scopul.

Viziunea este definitorie pentru orice tânăr antreprenor entuziast care își dorește să își dezvolte propriul business și vrea să își însușească cât mai multe cunoștințe, iar deținerea propriului cabinet dentar nu este o excepție în acest sens.

Lumea stomatologiei este tot mai complexă de la an la an, deoarece cercetările și descoperirile tehnologice schimbă modul în care sunt oferite serviciile stomatologice, atât în ceea ce privește noile echipamente sau soluții digitalizate, cât și în ceea ce privește așteptările pacienților. Concurența este, de asemenea, în creștere, în special în contextul în care, după cum o arată cele mai recente statistici Eurostat, România se remarcă prin cel mai mare număr de absolvenți de stomatologie din Europa (fig. 1).

A graph of a bar chart Description automatically generated with medium confidence

Fig. 1. Grafic număr absolvenți stomatologie 2011-2021, sursa Eurostat

Pentru un medic stomatolog antreprenor, ca pentru orice alt tip de antreprenor, un moment cheie îl reprezintă ceea ce în literatura de specialitate se numește punct de cotitură („Tipping Point”, așa cum îl definește Malcolm Gladwell în cartea cu același nume). Acest termen definește momentul în care afacerea a crescut până în acel punct în care investiția financiară s-a amortizat în mare parte și costurile de operare s-au redus semnificativ. „În definitiv, punctele de cotitură sunt o reafirmare a potențialului în ceea ce privește schimbarea și a puterii acțiunilor inteligente. Să ne uităm la lumea din jurul nostru. Poate părea un loc rigid și inflexibil. Nu este deloc așa. Cu cea mai mică acțiune, îndreptată în direcția potrivită, poate fi schimbată.” (Malcolm Gladwell, The Tipping Point)

Timpul care trece până la atingerea acestui punct este foarte important pentru succesul pe termen lung. Mai mult decât atât, pregătirea acestui moment de multe ori are loc chiar înaintea demarării businessului, atunci când medicul petrece timp în cadrul unei echipe cu experiență, în calitate de medic colaborator, sau participă la sesiuni de instruire, ori pur și simplu se conectează cu oameni care au trecut prin procese antreprenoriale și învață din experiența lor.

La absolvirea Facultății de Stomatologie medicii învață să ofere servicii de sănătate orală, dar nu și să administreze afaceri în calitate de proprietari de cabinet. Gestionarea propriului cabinet este un lucru despre care majoritatea medicilor stomatologi – atât tineri, cât și cu experiență – consideră ca este un proces dificil și inconfortabil.
Succesul în conducerea unei afaceri necesită multă planificare, efort și mai ales expertiză, dar în definitiv totul se rezumă la a urmări o serie de indicatori care pot confirma dacă direcția în care se îndreaptă un cabinet sau o clinică este cea corectă:
– Comunicarea la nivelul echipei este eficientă, membrii echipei lucrează bine împreună.
– Există un sistem de proceduri pe care fiecare membru al echipei le urmează îndeaproape.
– Agenda de programări este optimizată, timpii de lucru sunt respectați, iar pacienții au opțiuni de programare într-un timp rezonabil.
– Pacienților le sunt întocmite planuri de tratament, pe care le acceptă și finalizează.

A person writing on a white board Description automatically generated

Filosofia punctului de cotitură, definit de către Gladwell, este o continuă sursă de inspirație pentru profesioniști la nivel mondial. Dr. Roger P. Levin, medic stomatolog generalist și totodată CEO Levin Group, Inc., cea mai mare companie de consultanță pentru cabinete stomatologice din America de Nord, a punctat într-un articol dedicat importanța parcurgerii pașilor potriviți către acest moment. Așadar, aspectele de maximă importanță în dezvoltarea unei afaceri noi, care îi ajută pe tinerii stomatologi să reușească în peisajul complex de astăzi și să ajungă mai repede la acel tipping point sunt:

1. O viziune clară

Călătoria antreprenorială are nevoie de un start bun pentru ca un business medical să crească responsabil și sustenabil. Majoritatea tinerilor stomatologi știu în linii mari ce își doresc de la cabinetul pe care intenționează să îl deschidă, însă foarte puțini detaliază aceste planuri în scris.

Pentru a ști ce vrea să realizeze, în cât timp, dar mai ales cum, medicul antreprenor are nevoie să își definească viziunea. Trecută pe hârtie, comunicată echipei și susținută prin activități dedicate în implementare, viziunea devine un set de obiective realizabile.

2. Concentrarea pe servicii stomatologice de calitate

Un cabinet nou apărut pe piață se va bucura de o notorietate temporară generată de curiozitate din partea potențialilor pacienți. Aceștia vor compara inevitabil serviciile oferite de acest cabinet cu experiențele lor stomatologice anterioare, fiind un moment excelent pentru noul medic antreprenor să depășească așteptările acestora prin comunicarea și respectarea unor standarde înalte în oferirea de servicii stomatologice.

Fiecare pacient are nevoie să se simtă unic și, astfel, experiența sa poate să genereze tracțiune, să recomande cabinetul dentar altor prieteni și cunoștințe care să devină la rândul lor pacienți. Această filozofie de lucru trebuie să devină literă de lege pentru întreaga echipă.

3. Buna cunoaștere a concurenței

Prin cunoașterea concurenței, medicul antreprenor fondator poate identifica modalități de a se diferenția în piață. Fie că este vorba de tehnologii de ultimă oră, servicii inovatoare sau abordări personalizate, aceste elemente pot ajuta la construirea unei poziții unice în rândul competitorilor săi. În plus, întrucât piața stomatologică este în continuă schimbare, cunoașterea concurenței poate ajuta antreprenorul să detecteze schimbările din timp și să-și ajusteze strategiile în consecință. Nu în utimul rând, analiza și înțelegerea concurenței sunt necesare pentru a cunoaște punctele forte ale celorlalți jucători de pe piață și a felului în care acestea ar putea afecta afacerea sa.

4. Planificarea bugetului

Ca orice altă afacere, și un cabinet sau o clinică stomatologică poate eșua. De aceea, este bine ca tinerii stomatologi să nu cheltuiască neresponsabil atunci când deschid un cabinet, iar acest lucru se poate face cu ajutorul unei planificări adecvate pe care viitorii medici antreprenori o pot învăța în cadrul cursurilor specializate. „Un business plan bine pus la punct funcționează ca un manual de utilizare al afacerii. Este vital nu doar în prioritizarea acțiunilor, ci și în ceea ce privește alocarea inteligentă a resurselor. Astfel, medicul antreprenor fondator va face investițiile potrivite în momentele potrivite.” declară Cristian Taban, Director Executiv al grupului DENT ESTET.

5. Leadership și alcătuirea unei echipe sănătoase

Un lider inspirat și eficient are capacitatea de a ghida echipa către o viziune comună și de a menține o direcție stabilă în fața schimbărilor din domeniu. Acesta definește cu claritate valorile și standardele clinicii, oferind o sursă de motivație în furnizarea de servicii de înaltă calitate și în cultivarea unei culturi organizaționale pozitive.

Procesul de recrutare și selecție este, de asemenea, de o importanță crucială. Alcătuirea unei echipe diversificate, cu competențe complementare și comunicare eficientă, aduce în prim-plan perspective variate asupra diferitelor situații medicale. Prin promovarea colaborării și a încrederii între membri, se facilitează, așadar, gestionarea cazurilor complexe și se oferă pacienților o experiență coerentă și plăcută.

6. Identificarea și folosirea atuurilor generației actuale

Noua generație de medici stomatologi aduce cu sine o serie de atuuri semnificative în ceea ce privește comunicarea și promovarea în domeniul medical. Acești tineri medici sunt conectați la tehnologia modernă și au o înțelegere profundă a platformelor de social media. Prin folosirea abilă a acestor instrumente digitale, ei pot atinge publicul țintă în mod eficient și autentic. Această aptitudine le permite să creeze conexiuni mai puternice cu pacienții, să ofere informații valoroase și să construiască încredere într-un mod mai direct și personal.

Astfel, începutul de drum al tânărului medic stomatolog este marcat de o abordare inovatoare, care nu doar răspunde cerințelor comunicării contemporane, dar și redefinește modul în care pacienții se raportează la serviciile stomatologice.

7. Folosirea beneficiilor aduse de tehnologie

Poate mai mult decât oricând, în momentul de față tehnologia a schimbat considerabil modul în care businessurile au evoluat, iar stomatologia nu a făcut excepție. Laserul dentar, scanarea facială, imagistica 4D MODJAW sunt doar unele dintre inovațiile ultimilor ani care au produs schimbări majore în modul în care medicii oferă pacienților servicii stomatologice.

Deschiderea către nou este un element care nu trebuie să lipsească din etica de lucru a medicului, dar nici din cultura organizației, încă de la început. În calitate de medic antreprenor fondator, acesta va aduce beneficii considerabile afacerii prin investiția în capitalul uman și formarea unei echipe care să fie deschisă la nou în permanență, să cunoască și să se folosească de inovațiile tehnologice.

8. Planificarea eficientă a strategiei de marketing

Marketingul este foarte important în domeniul serviciilor stomatologice, însă pentru a investi inteligent în marketing este necesara înțelegerea pieței, a segmentului de pacienți vizat și a tendințelor actuale.

O direcție strategică importantă poate fi dezvoltarea unui program de recomandare a pacienților. Medicul antreprenor fondator împreună cu echipa sa îi poate încuraja pe pacienți să ofere feedbackul experienței din clinică, asigurându-i astfel că părerea lor este foarte importantă și crescând totodată nivelul de notorietate a clinicii aflată la început de drum.

Mai mult decât atât, fiecare cabinet trebuie să aibă un site web proiectat profesional, cu informații ușor de accesat, cu detalii complete și inteligibile despre tratamente, servicii, ore de funcționare, biografii ale medicilor și date de contact.

9. Aderarea la o comunitate de experți

Tinerii stomatologi, deseori din cauza lipsei de finanțare, cred că cea mai bună modalitate de a face lucrurile este să încerce să facă totul pe cont propriu. Însă aceștia nu au expertiză și sunt mult mai predispuși greșelilor care pot întârzia cu ani de zile atingerea punctului de cotitură.

La fel de important în scurtarea timpului către punctul de cotitură este colaborarea cu furnizori și parteneri care contribuie semnificativ la sprijinirea dezvoltării businessului dentar. Un exemplu de colaborator de o deosebită importanță poate fi un laborator de tehnică dentară care folosește cele mai noi tehnologii și care are o contribuție directă în livrarea unor servicii la cele mai înalte standarde de calitate. Astfel, prin complementaritatea activităților, beneficiarul final se poate bucura de un rezultat peste măsura așteptărilor într-un timp semnificativ redus comparativ cu situația în care acest tip de colaborare nu ar exista. Nu în ultimul rând, este important ca medicii antreprenori fondatori să se înconjoare de oameni care cunosc particularitățile industriei, au experiență și sunt dispuși să împărtășească din cunoștințele lor cu colegii lor mai tineri. Comunitatea #ADOM are peste 1800 experți care s-au alăturat începând cu anul 2013 și care, împreună, contribuie la creșterea standardelor în stomatologie și oferirea de servicii de cea mai înaltă calitate în beneficiul pacienților.

10. Utilizarea procedurilor și protocoalelor validate

Medicul antreprenor fondator își dorește să fie eficient, dar ce presupune eficiența în cadrul unui cabinet stomatologic? În primul rând, acțiunile zilnice trebuie să de desfășoare cu minim de resurse și efort, iar acest lucru este posibil prin folosirea unor protocoale, modele de lucru și proceduri bine puse la punct. Întrucât un cabinet nou nu se poate baza pe propria experiență pentru întocmirea unor proceduri, medicul antreprenor fondator poate folosi cu succes protocoale validate în cadrul altor clinici, astfel încât să lucreze cu ce știe deja că funcționează.

CURSURILE ADOM se diferențiază față de alți competitori tocmai prin acest aspect: oferă cursanților nu doar sfaturi, îndrumări și cunoștințe pe diverse teme specifice domeniului, dar liberalizează accesul la protocoalele de lucru validate în cadrul grupului de clinici DENT ESTET pentru ca participanții să le poată aplica în clinicile lor de a doua zi și să se bucure de o creștere accelerată.

Advanced START-UP Seminar. Creat special pentru medicii antreprenori care doresc să-și deschidă un cabinet stomatologic sau să-și extindă practica existentă, acest program oferă o perspectivă detaliată asupra fundamentelor înființării unei afaceri de succes, prezentând modele de business, strategii optime, soluții pentru evitarea celor mai frecvente erori și provocări din această etapă incipientă.

Front Desk Officer Seminar. Dincolo de toate cunoștințele pe care este important ca membrii echipei din recepție să le dobândească, ceea ce este diferit în abordarea ADOM este faptul că procesul de training nu este considerat încheiat la finalul celor 2 zile de seminar, ci continuă cu o sesiune de follow-up. Pentru pregătirea acestei sesiuni, participanții aplică cele învățate și, în baza materialelor livrabile primite, redactează protocoale, scripturi personalizate și întocmesc o serie de rapoarte care să le eficientizeze activitatea de zi cu zi.

Dental Office Managers Seminar. Este destinat medicilor antreprenori fondatori și managerilor care doresc să își definească principalele obiective de business, să pună bazele unui business plan corect și să înțeleagă importanța implementării unui sistem de protocoale în orice cabinet sau clinică stomatologică.

Școala Dental Office Managers. Este programul nucleu al Asociației Dental Office Managers, în cadrul căruia sunt aprofundate toate aspectele pe care un medic antreprenor și un manager trebuie să le cunoască pentru a crește un business dentar sănătos.

Introducere în Stomatologia Pediatrică. Acest curs reprezintă o oportunitate unică pentru tinerii medici stomatologi de a învăța abordări inovatoare în tratarea eficientă a pacienților copii. Programul aprofundează teme esențiale, aducând în prim-plan atât cunoștințele teoretice, cât și experiența practică acumulată timp de +15 ani în cadrul clinicilor DENT ESTET 4 KIDS și DENT ESTET 4 TEENS. Credem în importanța clinicilor pentru copii pentru că acestea pun bazele educației în ceea ce privește sănătatea dentară pentru noile generații. Cu sprijinul medicilor stomatologi pediatri ne dorim să rescriem povestea experienței la dentist pentru tinerii pacienți, încurajându-i pe aceștia să prevină din timp eventualele probleme și să se bucure de zâmbete sănătoase pe termen lung.” Dr. Oana Taban, CEO & Fondator DENT ESTET, Președinte ADOM.

Este important de înțeles faptul că nu există rețete de succes universale, chiar dacă există pe piața serviciilor educaționale astfel de produse. În practica reală, acestea nu se potrivesc particularităților fiecărei clinici dentare și irosesc resurse foarte importante pentru un start bun, anume timp și bani. Cum fiecare pacient trebuie să fie tratat într-o maniera personalizată, la fel și fiecare business are elementele sale de unicitate. Din acest motiv, deschiderea propriului cabinet / propriei clinici trebuie să aibă loc atunci când medicul antreprenor fondator nu doar că este pregătit în ceea ce privește dorința de a porni o afacere pe cont propriu, dar deține și cunoștințele necesare conducerii acesteia. Altfel spus, momentul debutului antreprenorial este foarte important în dezvoltarea pe termen lung atât a afacerii dentare, cât și a medicului antreprenor fondator ca profesionist al domeniului. De aceea, această etapă nu trebuie grăbită, ci dimpotrivă, este nevoie să fie atent calculată pentru a minimiza rata de insucces a inițiativei și a pune în valoare potențialul proiectului.

Alternativa pentru medicii care vor să mai aștepte până la momentul potrivit pentru deschiderea propriului cabinet este alăturarea în cadrul unei echipe cu experiență care și-a definit, testat și validat procedeele de lucru și protocoalele aferente. Avantajele asociate cu această opțiune sunt variate și generează impact pe termen lung asupra dezvoltării personale și profesionale a medicului. Acesta va învăța mai repede atât din experiența colegilor, cât și din expunerea la un mediu de lucru complex care îi va permite să asimileze cunoștințe și să facă diverse conexiuni pentru eficientizarea muncii sale. De asemenea, apartenența la o echipă mare vine cu beneficiul expunerii la diversitate, specific clinicilor dezvoltate care integrează multiple specializări și derulează majoritatea proceselor in-house. În plus, o clinică cu tradiție, care a beneficiat de o dezvoltare sănătoasă și sustenabilă, este un loc foarte potrivit pentru asimilarea conceptului de cultură organizațională și conturare a eticii muncii, ambele concepte fiind vitale în primii ani ai activității profesionale. Acestea contribuie semnificativ la dezvoltarea în general a medicului, precum și la bunăstarea sa emoțională.

A person standing in front of a group of people Description automatically generated

Experiența de lucru și de învățare în cadrul unei echipe mature pune bazele însușirii proceselor corecte în activitatea profesională, lăsând ulterior la latitudinea medicului decizia de a construi de la zero, dar pe o fundație solidă de cunoștințe, propria afacere în domeniul serviciilor stomatologice. „În cadrul cursurilor ADOM punem potențialul fiecărui participant pe primul loc. Credem că, odată ce accesează resursele potrivite, fiecare cursant poate deveni un lider pentru echipa sa, își poate pune în valoare capacitatea și poate avea rezultatele pe care le-a visat. Încurajăm participanții să iasă din zona de confort, să își consume energia și să depună efort în mod inteligent, având mereu pe linia orizontului o misiune și o viziune clară, ancorată la realitate și ambițioasă în egală măsură.” Dr. Oana Taban, CEO & Fondator DENT ESTET, Președinte ADOM.

PROGRAMUL CURSURILOR DIN ACEASTĂ TOAMNĂ:
https://www.dentalmanagers.ro/calendarul-cursurilor-adom/

 

Articole Similare