Prima pagină » ADOM, lider educațional în business medical – experiență aplicată de peste două decenii de activitate

ADOM, lider educațional în business medical – experiență aplicată de peste două decenii de activitate

by admin

Asociația Dental Office Managers (ADOM) aniversează anul acesta 10 ani de activitate, având o comunitate de peste 1800 membri care activează în sute de cabinete și clinici stomatologice din întreaga țară. Aflată sub coordonarea celui mai puternic lanț de clinici dentare din România, DENT ESTET, parte din rețeaua MedLife începând cu anul 2016, ADOM este inspirat dintr-un concept american, personalizat pentru piața din România. Programele ADOM reprezintă un punct de referință pentru medicii proprietari, dar și pentru echipele din clinicile stomatologice care vor să își îmbunătățească abilitățile și cunoștințele atât medicale, cât și de management.

În acordarea serviciilor stomatologice focusul trebuie să fie pe pacient, întrucât așteptările cu care acesta pășește în clinică sunt ridicate. Pacientul actual are tot mai mult acces la informație și știe să o folosească în favoarea lui. Astfel, el are nevoie să se simtă confortabil, să beneficieze de atenția unei echipe multidisciplinare care să îi permită să ia decizii în cunoștință de cauză cu privire la tratament. Totodată, apreciază atenția personalizată, eficientizarea timpului petrecut în clinică și predictibilitatea planului de tratament. Nu în ultimul rând, valorifică libertatea de a consulta o a doua opinie, contribuind astfel la ridicarea standardelor în stomatologie.


E important să spargem barierele care stau în calea realizării tratamentelor și să punem întotdeauna pacienții în centru. Dacă oferim mai multe opțiuni, generăm o valoare mai mare și un acces mai bun la îngrijire medicală. La fel de important este să ne luăm angajamentul de a colabora cu profesioniști talentați din domeniul sănătății și de a le oferi sprijinul, dezvoltarea și expertiza de care au nevoie pentru a construi practici medicale sănătoase și durabile.
Bob Fontana
, Fondator și CEO The Aspen Group


Nevoia unui cadru specializat în instruirea medicilor antreprenori fondatori a venit ca urmare a experienței de peste 24 ani a grupului DENT ESTET. Acesta are la bază impactul pe care noile tehnologii și abordări l-au avut asupra tipologiei pacientului, pe de o parte, și a timpului, ca resursă, pe de altă parte.

Timpul este esențial nu doar pentru pacient, dar și pentru medic. Conform unui raport al Asociației Dentare Americane [1], publicat în martie 2022, în ultimii 20 ani durata medie a carierei profesionale a medicilor stomatologi a crescut gradual, de la 37.9 ani în 2001, la 41.4 ani în 2020. În ultimul an, însă, raportul înregistrează o scădere ușoară, întrucât medicii stomatologi și-au redus durata carierei, trecând de la 41.4 ani în 2020 la 40.4 ani în 2021. Conform altui raport al ADA [2], publicat în februarie 2021, vârsta medie de retragere din activitate a medicilor stomatologi a scăzut de la 69,1 în 2018 la 68,2 în 2020. Aceste schimbări în trend sugerează o nevoie tot mai apăsătoare a profesioniștilor din sectorul serviciilor stomatologice de a ajunge la independență financiară tot mai devreme.

ADOM schimbă paradigma timpului investit din situații tratate la nivel general, la abordări specifice domeniului stomatologiei, care să pună în valoare efortul depus. Diferențiatorul ADOM constă în implicarea trainerilor care au, pe lângă cunoștințe teoretice actualizate constant, experiență de lucru nișată pe zona serviciilor stomatologice de peste 24 ani. Lucrul într-o echipă de peste 500 persoane, medici, asistenți și personal administrativ, cu activitate în peste 100 unituri dentare generează un cuantum semnificativ de situații și date care permit formularea de concluzii valide ca urmare a lecțiilor învățate prin experimentare repetată. Altfel spus, având acces la un eșantion reprezentativ de date, trainerii ADOM împărtășesc informații aplicate, testate și validate în decursul anilor, pliate pe nevoile concrete ale cursanților.


În portofoliul ADOM se regăsesc CURSURI care prezintă informații dedicate fiecărui rol cheie ce definește dinamica din jurul pacienților. Noile tehnologii oferă tot mai multe posibilități pentru pacienți și, totodată, mai multe criterii după care aceștia aleg specialiștii cu care vor lucra. Aceste oportunități au generat în timp o creștere organică a standardelor pe care pacienții le setează când iau decizii privind tratamentele medicale, ceea ce a determinat o nevoie tot mai presantă a investiției în cel mai important capital al unei companii: oamenii.

1. Școala Dental Office Managers este proiectul nucleu al Asociației Dental Office Managers și cel mai complex program din România dedicat pregătirii în management medical stomatologic. Programa se bazează pe experiența îndelungată a echipei DENT ESTET în domeniu, iar trainerii împărtășesc din know-how-ul lor și oferă răspunsuri la cele mai arzătoare întrebări. Structurată pe 3 module, Școala DOM oferă atât noțiuni teoretice cât și experiență practică, alături de materiale model ce pot fi utilizate direct în orice clinică dentară.

2. Advanced Startup Seminar este programul care pune bazele unei afaceri medicale începând cu momentul T-0. În cadrul acestuia se prezintă modele de business și opțiuni strategice, dar și cele mai frecvente greșeli și capcane de evitat în această etapă incipientă.

3. Dental Business Master Seminar se adresează celor care au deja experiență în managementul unei clinici dentare, își doresc să își dezvolte afacerea și, implicit, să aprofundeze cunoștințe în domeniu. Programul prezintă strategii de stabilire a obiectivelor, sisteme de gestionare a indicatorilor financiari, precum și o analiză complexă care acoperă aspectele juridice. Noțiunile prezentate abordează sisteme de business și principii de management care dau claritate imaginii afacerii dentare și sunt indispensabile în evaluarea valorii companiei atunci cand medicul proprietar fondator vrea să se asocieze cu alt partener sau să vândă afacerea.

4. Front Desk Office Seminar se adresează personalului din recepție, care reprezintă cartea de vizită a clinicii, fiind contactul care deschide și totodată încheie experiența vizitei pacientului în clinica dentară. Interacțiunea acestui rol cu pacientul creează contextul unei colaborări eficiente și a unei relații pe termen lung. Cursul oferă setul complet de informații și materiale livrabile pentru personalul din recepție, alături de un proces integrat de follow-up care ajută proprietarul clinicii să urmărească progresul colegilor din Front Desk.

5. Cursurile de stomatologie pediatrică dezbat ultimele descoperiri științifice în domeniul stomatologiei pentru copii. Informațiile prezentate pun accent pe noțiuni teoretice despre prevenție, traumatisme, obturații pe dinții de lapte precum și pe dinții permanenți tineri, aplicarea de coroane stomatologice pediatrice și, nu în ultimul rând, managemenntul emoțional al pacieților și al părinților care îi însoțesc la vizita în cabinet. Noțiunile sunt completate de sesiuni de lucru practice, sub îndrumarea trainerilor, unde cursanții exersează aplicarea de coroane dentare pediatrice, precum și alte proceduri specifice tratamentului medical dentar destinat copiilor.

6. Hipnoză conversațională este cursul dedicat medicilor stomatologi, dar și membrilor echipei medicale, care doresc să dețină instrumente și tehnici suplimentare în acomodarea cu succes a pacienților anxioși, traumatizați sau cu diferite probleme de sănătate ce nu le permit tratamentul sub anestezie. În cadrul acestui program, cursanții deprind modalități de comunicare cu pacientul și tehnici de gestionare a durerii, care facilitează desfășurarea tratamentului stomatologic transformând-o într-o experiență pozitivă.



INFO despre CURSURI: https://www.dentalmanagers.ro/calendarul-cursurilor-adom/


MISIUNEA ADOM, încă de la începutul activității, a fost aceea de a oferi cursanților soluții pe termen lung, precum și mecanisme de creare a unui management personalizat, care consideră particularitățile și provocările fiecărei clinci dentare. Cum și în practica medicală fiecare caz este diferit, la fel nu există un business medical identic cu altul, motiv pentru care ADOM a creat o cultură a înțelegerii proceselor, a adresării întrebărilor corecte din prima etapă a realizării unui plan de business, a găsirii DE CE”-ului fiecărui participant în parte.

Onestitatea, transparența, performanța și responsabilitatea sunt valorile pe care am construit experiența ADOM. Suntem deschiși să abordăm fără ocolișuri subiectele cele mai presante ale momentului de care se lovesc profesioniștii din sectorul serviciilor stomatologice și ne inspirăm din experiența performantă a grupului de clinici DENT ESTET în crearea de procese, intrumente și concepte pe care fiecare participant le poate aplica în clinica sa. Continuăm să creștem o comunitate de profesioniști pentru că încurajăm dezvoltarea simultană atât a managementului în tratamentul pacientului, cât și afacerii de stomatologie aplicabil în orice clinică din țară, pentru ca pacienții să beneficieze în România de tratamente medicale la standarde internaționale.

Cristian Taban, Director Executiv DENT ESTET și Trainer ADOM


FILOZOFIA ADOM nu se bazează pe rețete de succes universale. Cursanții au ocazia să învețe de la specialiști din echipa de management a grupului despre experiențele din care aceștia au învățat, și care au făcut posibilă creșterea brandului DENT ESTET. Noțiunile prezentate, alături de fiecare studiu de caz, permit cursanților să traseze firul roșu al propriei afaceri, adaptând informațiile asimilate la curs pe structura, stadiul și nevoile business-ului personal.
Astfel, cursanții ADOM devin proprii consultanți ai business-ului lor și învață cum să gândească pe cont propriu și de la zero un întreg sistem personalizat de creștere al afacerii pe termen lung.


www.dentalmanagers.ro


1

 

2

Referințe:
[1] American Dental Association, Health Policy Institute (2022) Dentist Retirements Increase, disponibil la https://www.ada.org/-/media/project/ada-organization/ada/ada-org/files/resources/research/hpi/hpigraphic_dentist_retirements_increase.pdf?rev=5d53bb1d3e2f49a9bafc89f180e276bd&hash=B20737F023C98C81A1B3BDDC1CA7C322, accesat în data de 14.02.2022
[2] American Dental Association, Health Policy Institute (2021) The Dentist Workforce – Key Facts, disponibil la https://www.ada.org/-/media/project/ada-organization/ada/ada-org/files/resources/research/hpi/hpigraphic_0221_1.pdf?rev=1829a4f788c14974a1ac89ff1e288c0f&hash=A27C6AD199EB6FCAB15DB069BAF0CC85, accesat în data de 14.02.2022

 

Articole Similare